World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article

Media of Burundi

Article Id: WHEBN0023351799
Reproduction Date:

Title: Media of Burundi  
Author: World Heritage Encyclopedia
Language: English
Subject: Communications in Burundi, Outline of Burundi, Media of Botswana, Media of Equatorial Guinea, Media of Cape Verde
Collection: Burundian Media, Communications in Burundi
Publisher: World Heritage Encyclopedia
Publication
Date:
 

Media of Burundi

Media in Burundi is controlled by the government.

Contents

  • Telephone 1
  • Radio and Television 2
  • Internet 3
  • Print 4
  • Freedom of Speech 5
  • See also 6

Telephone

In 2003 in Burundi, there were an estimated three mainline telephones for every 1,000 people; about 4,700 people were on a waiting list for telephone service installation. The same year, there were approximately nine mobile phones in use for every 1,000 people.

Radio and Television

In 2001, there were four FM radio stations, two of which were owned by the government, including the Voice of the Revolution, broadcasting in Rundi, Swahili, French, and English. There were eight privately owned radio stations in 2004, including Radio Isanganiro, Bonesha FM, and African Public Radio (RPA); all of these are broadcast in French, Rundi, and Swahili. Some stations receive funding from international donors. Transmissions can be received from British Broadcasting and Radio France Internationale.

A television service, Télévision Nationale du Burundi, was established in 1984, and began colour transmission in 1985. In 2004, there was only one television station, which was owned by the government. In 2003, there were an estimated 220 radios and 35 television sets for every 1,000 people.

Internet

The same year, there were 1.8 personal computers for every 1,000 people and two of every 1,000 people had access to the Internet. There were two secure Internet servers in the country in 2004.

Print

The government issues a French-language daily, Le Renouveau du Burundi, with a circulation of 20,000 in 2002, and several periodicals, including a weekly newspaper, Ubumwe, published in Kirundi, with a 1999 circulation of 20,000, and Burundi Chrétien. There were five private weekly papers as of 2004 and eight private Internet and fax news sheets.

Freedom of Speech

Though there are no official restrictions upon expression or the press, the regime owns the only daily newspaper and two of the major radio stations, and information is said to be slanted toward pro-government opinions.

See also

This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 


Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from Project Gutenberg are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.